♥♥♥♥♥♥♥

بجای آنکه به تاریکی لعنت فرستید، یک شمع روشن کنید

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

وقتی شخصی گمان کرد که دیگر احتیاجی به پیشرفت ندارد، باید تابوت خود را آماده کند

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

اشک بهترین پدیده ی دنیایست ولی تا زیباترین چیزها رو از انسان نگیره خودشو تقدیم نمیکنه

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

خواستم خودمو گول بزنم ؛ همه ی خاطراتم رو انداختم یه گوشه ای و گفتم : فراموش ؛ یه چیزی ته قلبم خندید و گفت : یادمه

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

سلام به کسی که به رسم جاده ها دوراست و به رسم دل چه نزدیک . . .

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

منو ببخش که بی خبر تو خلوتت پا میذارم  / مقصرش تنهاییه من که گناهی ندارم . . .


♥♥♥جمله به جمله♥♥♥

رفیق مثل کفش میمونه و رفاقت مثل جاده...چه قدر سخته وسط جاده بفهمی که پا برهنه ای...!

چنان دل کندم از دنیا که شکلم شکل تنهائیست ببین مرگ مرا در خویش
که مرگ من تماشائیست

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خوشا تصویر چشمانم تو باشی

همیشه راحت جانم تو باشی

دلم کاشانه ی سرد سکوت است

خوشا روزی که مهمانم تو باشی...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مـی خــواهــمـ اعتمــاد کنــمـ امـــا بــد جــایــی دنیــا آمـده ام ...

زمیــــن ؛

جــــایگـــاه مـــارهـــای خـــوش خــط و خــــالــی بـــود کــه هـــر روز نیشـــم مـــی زدنــد ...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تــنهایــی یعنی ؛ ذهنم پــر از تو ، خــالی از دیگران است ...


اما کنارم خــالی از تو ، پــر از دیگران است.......

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سکوتـــ میکنمـ ــ به احتـ ـرامـ ــ


آنـ ـ همه حرفــ ــ هایی که

در دلــ ــم مُـــرد


♠یاداشت♠

زندگی از بودن شروع می شود و تا شدن ادامه می یابد . ارد بزرگ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

زندگی بدون عشق همچون درختی است بدون شکوفه و باروبر. جبران خلیل جبران
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 

ساده ی ساده
از دست می روند،
همه ی آن چیزها که...
سخت سخت ... به دست آمدند!!!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

**** ****
******* *******
فرشتگان روزی از خدا پرسیدند:
بار خدایا تو که بشر را اینقدر دوست داری
غم را چرا آفریدی ؟ خداوند گفت:غم را به
خاطر خودم آفریدم چون این مخلوق من
که خوب میشناسمش تا غمگین
نباشد به یاد خالق نمی افتد
*************
**********
*******
*****
***
*




♣شاید برای تفکر♣

هرگاه نتوانستی اشتباهی را ببخشی بدان که از کوچکی قلب توست، نه بزرگی اشتباه!

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

همیشه برای دیدن زیباییها دنبال گل سرخ و باران.. نباش، گاهی در انتهای خارهای یک کاکتوس به غنچه‌ای می رسی که چشمانت را نوازش می کند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ناامیدی اولین قدمی است که شخص به سوی گور برمی‌دارد. ناپلئون بناپارت

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برای پخته شدن کافی است موقع عصبانیت از کوره خارج نشوی!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

☺☺☺جملات...☺☺☺


به سلامتی همه اوونایی که دلشون از یکی دیگه گرفته ولی برای اینکه خودشون رو آروم کنن میگن بخاطره غروب جمعه‌ست ...‬
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کـــــلافه شدن یعنی:
دلتنگِ کسی باشی ؛ که نیست......
حوصله کسی را نداشته باشی؛ که هست...
!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وقتی که بچه بودم هر شب دعا میکردم که خدا یک دوچرخه به من بدهد . بعد فهمیدم که اینطوری فایده ندارد . پس یک دوچرخه دزدیدم و دعا کردم که خدا مرا ببخشد!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

>ـ>ـ>ـ>ـ>ـ>ـ>ـ>

تلاش برای فراموش کردن اونیکه دوسش داری مثل این میمونه که کسی رو که تاحالا ندیدی بخوای به خاطر بیاری.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بچه بودم بادبادکای رنگی دلخوشیه هر روز و هر شبم بـود

خبر نداشتم از دل آدمــا چـه بی بهونه خنده روی لبـم بـود

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آرام تر سکوت کن ! صدای بی تفاوتی هایت آزارم میدهد !
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اگر روزی دشمن پیدا کردی، بدان که در رسیدن به هدفت موفق بودی.اگر روزی

تهدیتت کردند، بدان در برابرت ناتوانند.اگر روزی خیانت دیدی، بدان قیمتت بالاست.

اگر روزی ترکت کردند، بدان با تو بودن لیاقت میخواهد.

عید قربان مبارک


امیدوارم غم هاتون قربانی شادیهاتون بشه ...



جملات بارانی

همیشه ابرا می بارن اما همه عاشق ستاره ها میشن مواظب باش

چشمک ستاره، گریه ی ابرو از یادت نبره...

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

سوختم باران بزن شاید تو خاموشم کنی / شاید امشب سوزش این زخم ها را کم کنی / آه باران من سراپای وجودم آتش است / پس بزن باران بزن شاید تو خاموشم کنی.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نگاه ساکت باران به روی صورتم دزدانه میلغزد ، ولی باران نمیدانند که من دریایی از دردم ، به ظاهر گرچه میخندم ولی اندر سکوتی تلخ میگریم

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اندکی عاشقانه تر زیر این باران بمان ابر را بوسیده ام تا بوسه بارانت کند

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دنیای ما اندازه هم نیست

دنیای ما اندازه هم نیست
من عاشق بارون و گیتارم
من روزها تا ظهر می‌خوابم
من هر شبُ تا صبح بیدارم

دنیای ما اندازه هم نیست
من خیلی وقتا ساکتم، سردم
وقتی که میرم تو خودم شاید
پاییز سال بعد برگردم

دنیای ما اندازه هم نیست
می‌بوسمت اما نمی‌مونم
تو دائم از آینده می‌پرسی
من حال فردامم نمی‌دونم

تو فکر یه آغوش محکم باش
آغوش این دیوونه محکم نیست
صد بار گفتم باز یادت رفت
دنیای ما اندازه هم نیست

بارون

بارونو دوست دارم هنوز
چون تو رو یادم میاره
حس میکنم پیش منی
وقتی که بارون میباره

بارونو دوست دارم هنوز
بدون چتر و سرپناه
وقتی که حرفای دلم
جا میگیرند توی یه آه

شونه به شونه میرفتیم
من و تو تو جشن بارون
حالا تو نیستی و خیسه
چشمای من و خیابون

بارونو دوست داشتی یه روز
تو خلوت پیاده رو
پرسه پاییزی ما
مرداد داغ دست تو

بارونو دوست داشتی یه روز
عزیز هم پرسه ی من
بیا دوباره پا به پام
تو کوچه ها قدم بزن

شونه به شونه میرفتیم
من و تو تو جشن بارون
حالا تو نیستی و خیسه
چشمای من و خیابون

ترانه سرا: یغما گلرویی

خواننده: سیاوش قمیشی

ساحل زندگی...

خوابی دیدم ...
خواب دیدم در ساحل با خدا قدم میزنم
بر پهنه آسمان صحنه هایی از زندگی ام برق زد . در هر صحنه دو جفت جای پا روی شن دیدم .
یکی متعلق به من و دیگری متعلق به خدا .
وقتی آخرین صحنه در مقابلم برق زد
به پشت سر و به جای پاهای روی شن نگاه کردم .
متوجه شدم که چندین بار در طول مسیر زندگی ام
فقط یک جای پا روی شن بوده است .
همچنین متوجه شدم که این در سخت ترین و غمگین ترین دوران زندگی ام بوده است .
این واقعا برایم ناراحت کننده بود و درباره اش از خدا سوال کردم
خدایا ، تو گفتی اگر به دنبال تو بیایم , در تمام راه با من خواهی بود
ولی دیدم که در سخت ترین دوران زندگی ام فقط یک جای پا وجود داشت
نمی فهمم چرا هنگامی که بیش از هر وقت دیگر به تو نیاز داشتم , مرا تنها گذاشتی .
خدا پاسخ داد : بنده بسیار عزیزم من در کنارت هستم و هرگز تنهایت نخواهم گذاشت .
اگر در آزمون ها و رنج ها , فقط یک جفت جای پا دیدی
زمانی بود که تو را در آغوشم حمل می کردم .

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خدایا ،

تمام خنده های تلخ امروزم را می دهم ،
یکی از آن گریه های شیرین کودکیم را پس بده ..

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ایمان داشته باش که کوچکترین محبت ها از ضعیف ترین حافظه ها پاک نمی شود. ویکتور هوگو
َA slightest of love never disappears even from the weakest memories

Victor Hugo

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آرزوهایت را  بر آورده میکند آن خدایی که آسمانی را برای خنداندن گلی میگریاند....

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جملات دو زبانه...

برای پخته شدن کافی است موقع عصبانیت از کوره خارج نشوی!
You’ll get “Well done!” If when burning with rage,
you don’t freak out!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آدم های معمولی، غم شان را تقسیم می کنند و نان شان را نه!
آدم های خوب، هم غم هایشان و هم نان شان را با دیگران تقسیم می کنند.
آدم های بزرگ، نان شان را تقسیم می کنند و غم هایشان را برای خود نگاه می دارند.
Ordinary people, share their sorrow but not their bread!
Good people share both their sorrow and bread,
Grand people share their bread and
keep their sorrow to themselves.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تولّد انسان روشن شدن کبریتی است و مرگش خاموشی آن...
بنـگر در این فاصله چـه کردی؟!!!
گـرمـا بخـشـــیدی؟ یا سوزانــدی؟
A person’s birth is like a match being lit, and his death is like the fire going out…
Look closely to see what has been done the while…
Have you given warmth away, or have burnt something?
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 

مثل درخت باش که در تهاجم پاییز هرچه بدهد روح زندگی را برای خویش نگه می دارد
Be like a tree; for in the raid of the autumn, if anything is taken from it, it’s not its spirit of life
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
از قورباغه‌ای که در ته چاه زندگی می کرد پرسیدند آسمان چیست؟
گفت: یک دایره‌‌ کوچک به رنگ آبی!
They asked a frog living in a well: “what is Sky?”
It said: “a circle, colored in blue!”

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ