تخت جمشید

در تصاویر حکاکی شده بر سنگ های تخت جمشید،
هیچکس عصبانی نیست!
هیچکس سوار اسب نیست!
هیچکس را در حال تعظیم نمیبینید!
در بین این صدها پیکر تراشیده حتی یک تصویر برهنه وجود ندارد!
اینها اصالت ما هستند:

مهربانی، خوشرویی، قدرت، احترام، ادب، نجابت

چقدر سخت است

گل آرزوهایت را در باغ دیگری ببینی

و هزار بار در خودت بشکنی
و آن وقت آرام زیر لبت بگویی:

گل من باغچه*ی نو مبارک

################

چنین گفت زرتشت : اگر کلید قلبی را نداری ، قفلش نکن اگر کسی را دوست داری ، خردش نکن اگر دستی را گرفتی ، رهایش نکن عاشق ، عاشقی باش ... ... ... ... ... ... ... ...و دوست داشتن را دوست بدار از تنفر ، متنفر باش به مهربانی ، مهر بورز با آشتی ، آشتی کن از جدایی ، جدا باش و مراقب گرمای دلت باش تا کاری که زمستان با زمین کرد ، زندگی با دلت نکند

################
چنین با مهربانی خواندنت چیست؟
بدین نامهربانی راندنت چیست؟

بپرس از این دل دیوانه ی من

که ای بی چاره عاشق، ماندنت چیست؟
                                    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

<جمله کده>

رد پاهایم را پاک می کنم
به کسی نگویید
من روزی در این دنیا بودم.
خدایا
می شود استعـــــفا دهم؟!
کم آورده ام ...!
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

در نهان به آنانی دل میبندیم که دوسمتان ندارند
و در آشکارا از آنانی غافلیم که دوسمتان دارند
این است دلیل تنهایی ما(دکتر شریعتی)
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
قلب من جایگاه رفیقی است که شقایق ها حسرت آن را می خورند . . .
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
قدر یاران قدیمی را بدان ای نازنین ، فرش های کهنه را مردم گران تر می خرند . . .
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
اینجا سرزمین واژه های وارونه است:
جایی که گنج، "جنگ" می شود
درمان، "نامرد" می شود
قهقه، "هق هق" می شود
اما دزد همان "دزد" است
درد همان "درد"
و گرگ همان "گرگ"
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
گناه نه !
چاره ای نبود...
طعم سیب می داد لب هایت
طاق زدم بهشت را ، با آغوشت!!!!
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
در زندگی بارون نباش که فکر کنند با منت خودتو به شیشه می کوبی،
ابر باش تا منتظرت باشن که بباری..

گفتی دوستم داری به اندازه قطرات بارانی که بر روی صورتت میریزد
و من هم دوستت دارم بدون توجه به چتری که روی سرت گرفتی .

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

دست خودمان نیست که روی حرفمان نمی مانیم ما بر روی زمینی زندگی می کنیم که هر روز خودش را دور می زند

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

در این دنیای نامردان که مردانش عصا از کور می دزدند
من خوش باور نادان محبت آرزو کردم

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

امشب شب رویای تو بود و تو نبودی

در دل همه آوای تو بود و تو نبودی
دل زیر لب آهسته تمنای تو میکرد
در حسرت دیدار تو بود و تو نبودی

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

عاشقی را شرط اول ناله و فریاد نیست

تا کسی از جان شیرین نگذرد فرهاد نیست
عاشقی مقدور هر عیاش نیست

غم کشیدن صنعت نقاش نیست

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
حالم را پرسیدند ، گفتم رو به راهم ! نمی دانند رو به راهی هستم که تو رفته ای
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

:.:.♥.:.:

نیا باران!

زمین جای قشنگی نیست.......

من ازاهل زمینم........٬

خوب میدانم٬

که گل در عقد زنبور است ........

ولی از یک طرف

پروانه را هم دوست می دارد




•.::.••.::.•

تمــآمـ روزهآی که ســرگــرمیتــ بــودم ، زندگــیم بــودی ...

•••••••••••••••••••••

شگفتا ......! رد پای دزد دهکده ی ما بر روی برف ، چقدر شبیه چکمه های کدخداست

•••••••••••••••••••••

فقط حرفامو باور کن تقاص عشق تو کم نیست

بمون حوای من با من مگه عشق تو ادم نیست


••••••••••••••••••••

نقاش نیست
ولی تمام لحظات بی تو بودن را
درد میکشم..

•••••••••••••••••••••


یک حرف..

یک زمستان آدم را...

گرم نگه می دارد ..


و گاه یک حرف

یک عمر آدم را...

سرد می کند

•••••••••••••••••••••
حرف ها چه کارها که نمی کنند......!!

•••••••••••••••••••••

دو گــروه از آدمـا هیــــچ وقــت به زنــدگی عـادی بر نمی گـردنـد :
اونـایی که بـه جنـــگ رفتنـد و اونـایی که عـاشـــق شـدنـد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در پایان:
جمله آخرو که دیدم نا خودآگاه
یاد یه عکس افتادم برا همین عکسو به همراه توضیح گذاشتم:

ملوانی در حال بوسیدن پرستار در میدان تایمز نیویورک در روز پایان جنگ با ژاپن (جنگ جهانی دوم).عکاس این عکس آلفرد آیزنشتاد دبیر گروه عکس مجله لایف بود.این عکس در مجله ی لایف منتشر شد و شهرتی جهانگیر پیدا کرد.شادی و سرخوشی غریبی در عکس موج می زند.گویا پس از پایان جنگ دو رکن اصلی از ساختار اصلی جنگ (سرباز و پرستار)می توانند سرخوشانه به عشق و مهربانی بپردازند...بدون هیچ گونه دغدغه و نگرانی..اگر چه صورت تماشاگران این صحنه بوسه کاملن مشخص نیست ولی شادی و شعف را می توان حس کرد...سپیدی لباس پرستار و سیاه بودن لباس ملوان بر جذابیت بصری کار افزوده و همین طور عمق میدان عکس
______________________________


•••

هیچ گاه به کوچه بن بست نا سزا نگو...
رنج بن بست بودن برای کوچه کافی است !

•••••••

حقیقت تلخ است ، اما نه به تلخی تنهایی
تنهایی سخت است ، اما نه به سختی جدایی . . .

•••••••

منتظر کسی باش که اگر حتی در ساده ترین لباس بودی , حاضر باشه تورو

به همه ی دنیا نشون بده و بگه :"این دنیای منه "


◘◘◘

زخمی عمیق بر پهلویم است، روزگار نمک می پاشد و من پیچ و تاب می خورم
و همگان گمان می کنند که من مستم و می رقصم . . .

◘◘◘◘◘◘
مرا به ذهنت بسپار، نه به دلت
من از گم شدن در جاهای شلوغ می ترسم . . .
◘◘◘◘◘◘
آرزو دارم وقتی لبخند دنبال جایی برای نشستن می گردد
تو در آن نزدیکی باشی . . .
◘◘◘◘◘◘
حوصله ات که سر میرود با دلم بازی نکن ، من در بی حوصلگی هایم با تو زندگی میکنم
◘◘◘◘◘◘
این روزها

آب وهوای دلم آنقدر بارانی ست

که رخت های دلتنگیم را

فرصتی برای

خشک شدن نیست
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
منتظر نظراتون هستم

:.:یاداشت من:.:

سلامی از اولین روز آخرین ماه پاییز 90

دوستایه عزیزی که از وبلاگ من بازدید می کنید،خوشحال میشم که نظرتون رو در مورد این وبلاگ اعلام کنید تا بتونم سطح وبلاگمو بالا ببرم

هر عیب و نقصی هست بهم اعلام کنید تا بتونم اونا رو در جهت پیشرفت برطرف کنم،مخصوصا از دوستایه وبلاگ نویس با سابقه هم خواهش می کنم بنده رو راهنمایی کنن تا وبلاگ خوبی داشته باشم

با تشکر

حسام

1/9/90

♥جملات عارفانه دکتر شریعتی در مورد عشق♥

عشق یک جوشش کور است و پیوندی از سر نابینایی
دوست داشتن پیوندی خود آگاه و از روی بصیرت روشن و زلال

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق بیشتر از غریزه آب می خورد و هرچه از غریزه سر زند بی ارزش است
دوست داشتن از روح طلوع می کند و تا هرجا که روح ارتفاع دارد همگام با آن اوج می گیرد

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق با شناسنامه بی ارتباط نیست، و گذر فصل ها و عبور سال ها بر آن اثر می گذارد
دوست داشتن در ورای سن و زمان و مزاج زندگی می کند

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق طوفانی و متلاطم است
دوست داشتن آرام و استوار و پر وقار وسرشار از نجابت

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق جنون است و جنون چیزی جز خرابی و پریشانی "فهمیدن و اندیشیدن "نیست
دوست داشتن، دراوج، از سر حد عقل فراتر میرود و فهمیدن و اندیشیدن را از زمین می کند و باخود به قله ی بلند اشراق می برد

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق زیبایی های دلخواه را در معشوق می آفریند
دوست داشتن زیبایی های دلخواه را در دوست می بیند و می یابد

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق یک فریب بزرگ و قوی است
دوست داشتن یک صداقت راستین و صمیمی، بی انتها و مطلق

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق در دریا غرق شدن است
دوست داشتن در دریا شنا کردن

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق بینایی را می گیرد
دوست داشتن بینایی می دهد

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق خشن است و شدید و ناپایدار
دوست داشتن لطیف است و نرم و پایدار

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق همواره با شک آلوده است
دوست داشتن سرا پا یقین است و شک ناپذیر

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

از عشق هرچه بیشتر نوشیم سیراب تر می شویم
از دوست داشتن هرچه بیشتر، تشنه تر

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق نیرویی است در عاشق ،که او را به معشوق می کشاند
دوست داشتن جاذبه ای در دوست ، که دوست را به دوست می برد

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق تملک معشوق است
دوست داشتن تشنگی محو شدن در دوست

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق معشوق را مجهول و گمنام می خواهد تا در انحصار او بماند
دوست داشتن دوست را محبوب و عزیز میخواهد و می خواهد که همه ی دلها آنچه را او از دوست در خود دارد، داشته باشند

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

در عشق رقیب منفور است،
در دوست داشتن است که:"هواداران کویش را چو جان خویشتن دارند"

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

عشق معشوق را طعمه ی خویش می بیند
و همواره در اضطراب است که دیگری از چنگش نرباید
و اگر ربود با هردو دشمنی می ورزد و معشوق نیز منفور می گردد

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

دوست داشتن ایمان است و ایمان یک روح مطلق است
یک ابدیت بی مرز است ، که از جنس این عالم نیست

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦

خدایا! به هر که دوست میداری بیاموز که:عشق از زندگی کردن بهتر است.
و به هر که دوست تر میداری بچشان که:دوست داشتن از عشق برتر

♠یاداشت♠

این روزها
اگر خون هم گریه کنی
عمق همدردی دیگران با تو
یک کلمه است :

" آخـــــــی "

○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○

تمــــــــــــام دنیـــا در آغوشـــت خــــلاصه شـــــــــده اســـــــــت

کـــــــــــودکـــــــــانه

پنــــــــــــاهـــــ میـبـــــــــــرم ...

بـــــــــه خلاصــــــــــه ے‌ دنیــــــــــــــــا ...


○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○

گاهی می خواهم انســــــــــان نباشم

...گوسفندی باشم ، پا روی یونجه هـــــــا بگذارم اما دلــــــــــی را
دفن نکنم ...!

......گرگی باشم ، گوسفند هـــــــا را بِدَرم اما بدانم ، کــــــــارم از روی ذات
است نه از روی هوس ...!

خفاشی باشم که شبها گـــــــــردش کنم با چشمهـــــــــای کور ،‌ اما خوابی را
پرپر نکنم ..!

کلاغی باشم که قار قار کنم پرهــــــــایم را رنگ نکنم و دلــــــــی را با دروغ بدست نیاورم!!!!

○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○
زلال که باشی


سنگهای کف رودخانه‌ات را می‌بینند،


برمی‌دارند


و نشانه می‌روند

دُرست به سوی خودت!

○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○